Leveransvillkor

 

1. Leveranstid
Normal leveranstid är 3-10 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Sportbutikonline.se kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt.

2. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Sportbutikonline.se förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

3. Frakten
Sportbutikonline.se levererar fraktfritt och har också fria returer inom Sverige. Kunden mäste dock själv betala returkostnad varefter sportbutikonline,se gör en betalning till kunden inom en bankdag. Vi levererar också till andra EU-länder efter överenskommelse gällande fraktkostnad.

4. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sitt köp. Om du får problem med en produkt så kontakta oss. Normalt står kunden för fraktkostnad till eventuell serviceverkstad.

5. Öppet Köp /Ångerrätt
Sportbutikonline.se tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars ånger/returrätt, i dessa fall står sportbutikonlen.se för returkonstnaden. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka produkten och så snart vi har återfått varan gör vi en återbetalning gör vi en återbetalning av varans pris samt returkostnad. Varan skall returneras i oförändrat skick och i original-emballaget. Det är viktigt att uvex-förpackningen inte är skadad! Sportbutikonline.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas.

6. Reklamation
Sportbutikonline.se tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation till DHL direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Sportbutikonline.se och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till sportbutikonline@gmail.com för att informera om reklamationen.